FASHION REPORT JE DLOUHODOBÝ VÝZKUMNÝ PROJEKT INTERNETOVÉHO OBCHODU S MÓDOU ZOOT.CZ A VÝZKUMNÉ SPOLEČNOSTI PERFECT CROWD MAPUJÍCÍ SOUČASNÉ OBLÉKÁNÍ V ČESKU A NA SLOVENSKU.
Jako tvůrci Fashion Report věříme, že móda je zrcadlem společnosti, a proto mapujeme módu napříč generacemi a regiony, každodenní i slavnostní módu. V rámci Fashion Reportu dlouhodobě sledujeme českou a slovenskou módu takovou, jaká ve skutečnosti je. Nezaměřujeme se pouze na ty, kdo se v módě vyžívají, ale zkoumáme vždy reprezentativní vzorek Čechů nebo Slováků, abychom věrně zachytili aktuální stav oblékání u nás.
ZOOT z role předního českého internetového obchodu s módou chce přinášet na český módní trh demokratizaci stylového oblékání a radost z módy jako výrazu společenské pestrosti a aktivního přístupu k životu a ke světu kolem nás. Fashion Report přináší pravidelnou zprávu o pokrocích v tomto snažení a hledá, jak si Češi a Slováci radost z módy a oblékání pro sebe objevují.
Pojem „autorská móda“ je spojován především s originalitou nebo jedinečností. Autorské módě Češi přisuzují také vyšší cenu. V průměru je odhadována na dvojnásobek toho, co jsou ochotni za takový kousek vydat. Mezi nejčastější pořizované kousky patří šperky, trika, šaty a kabelky.
Nejčastěji spontánně uváděná jména českých návrhářů jsou Blanka Matragi a Beáta Rajská. Jsou to jediné návrhářky, které uvádějí i muži a Češi obecně bez ohledu na region. Kruh pěti nejznámějších návrhářů uzavírá ještě Klára Nademlýnská, Josef Klír a Liběna Rochová. Je Také regiony hrají ve znalosti návrhářů zajímavou roli. Brno je jediné krajské město, která má své vlastní v Brně známé návrháře. Patří mezi ně Liběna Rochová a Gábina Páralová.
Mezi spontánně nejvíce jmenované módní události roku patří brněnský veletrh STYL a KABO. Jako druhá událost je nejvíce zmiňovaný pražský Mercedes-Benz Prague Fashion Week. Za módní události jsou považovány i spíše společenské události, kde se média věnují tomu, jak jsou účastníci oblečeni. K nim patří například Ples v opeře nebo MFF Karlovy Vary.
Švadlenu nebo krejčího využívají Češi nejvíce na úpravu nového oblečení. Češi se příležitostně stávají autory autorské módy, když 44 % respondentů (61 % žen) si někdy vyrobilo nějaké oblečení. Nejčastěji si ženy šijí šaty, sukně a kalhoty.
Autorská móda není v hledáčku toho, co by si Češi v módě rádi dopřáli. Upřednostněna je sportovní nebo móda běžných značek. Mezi Čechy převažuje opatrný souhlas, že autorská móda je spíše pro bohaté. Velkou roli hraje také osobní vztah k návrháři. Autorskou módu jsou si Češi více ochotni koupit, pokud je návrhář jejich známý. Za módu jsou Češi zvyklí vydávat 1000 korun měsíčně.