Fashion report je dlouhodobý výzkumný projekt internetového obchodu s módou ZOOT.cz a výzkumné společnosti Perfect Crowd mapující současné oblékání v Česku a na Slovensku.
Jako tvůrci Fashion Report věříme, že móda je zrcadlem společnosti, a proto mapujeme módu napříč generacemi a regiony, každodenní i slavnostní módu. V rámci Fashion Reportu dlouhodobě sledujeme českou a slovenskou módu takovou, jaká ve skutečnosti je. Nezaměřujeme se pouze na ty, kdo se v módě vyžívají, ale zkoumáme vždy reprezentativní vzorek Čechů nebo Slováků, abychom věrně zachytili aktuální stav oblékání u nás.
ZOOT z role předního českého internetového obchodu s módou chce přinášet na český módní trh demokratizaci stylového oblékání a radost z módy jako výrazu společenské pestrosti a aktivního přístupu k životu a ke světu kolem nás. Fashion Report přináší pravidelnou zprávu o pokrocích v tomto snažení a hledá, jak si Češi a Slováci radost z módy a oblékání pro sebe objevují.
Český dovolenkový kufr bývá plnější než slovenský. Češi si na dovolenou často balí i věci, které bývají lehce k sehnání i v místě dovolené. Například polovina Čechů cestuje s toaletním papírem, zatímco Slováci si více balí předměty spojené s úpravou zevnějšku a také elektroniku.
Plavky jsou typem oblečení, které na internetu nenakupují často ani příznivci online nákupů. Koupě plavek je pro většinu Čechů celkem traumatizující, 65 % respondentů připomene nedokonalost jejich postavy a kolem 40 % musí volit kompromis v plavkách vzhledem ke své postavě. Mužům vydrží plavky v průměru pět a více sezón, zatímco ženy mění plavky každou druhou až třetí sezónu.
Oproti pracovním dnům je dovolená spojená u mužů s volnějším a u žen zejména s barevnějším oblečením. Kolem 40% Čechů se o dovolené obléká výstředněji. Kontroverzní ponožky do sandálů během letních dnů obuje každý desátý český muž.
Před dovolenou nakupují Češi zejména trika, ponožky, sandály a plavky. 52% Čechů utratí před odjezdem za dovolenkové oblečení alespoň 1000Kč, což je v průměru se Slováky poměrně málo. Na Slovensku utratí před odjezdem minimálně 1000Kč za dovolenkové oblečení zhruba 70% lidí.
Češi jsou na festivalech oproti Slovákům konzervativnější, ale i tak 45% lidí oblékne barevnější kousky. Každý desátý Čech si bere klobouk, šátek a holiny. Překvapivě, za více vyzývavé se během festivalu považují především slovenští muži.