Základ dámského šatníku

Základ dámského šatníku

Základ pánského šatníku

Základ pánského šatníku

Dědí se ve Vaší domácnosti oblečení?

Dědí se ve Vaší domácnosti oblečení?

NÁZOR NA:
Pánské boty s květinovým vzorem

Pánské boty s květinovým vzorem

NÁZOR NA:
Dámské přiléhavé oblečení

Dámské přiléhavé oblečení

Češky a Slovenky

Česky a Slovenky

projektu

Fashion report je dlouhodobý výzkumný projekt internetového obchodu s módou ZOOT.cz a výzkumné společnosti Perfect Crowd mapující současné oblékání v Česku a na Slovensku.

Jako tvůrci Fashion Report věříme, že móda je zrcadlem společnosti, a proto mapujeme módu napříč generacemi a regiony, každodenní i slavnostní módu. V rámci Fashion Reportu dlouhodobě sledujeme českou a slovenskou módu takovou, jaká ve skutečnosti je. Nezaměřujeme se pouze na ty, kdo se v módě vyžívají, ale zkoumáme vždy reprezentativní vzorek Čechů nebo Slováků, abychom věrně zachytili aktuální stav oblékání u nás.

ZOOT z role předního českého internetového obchodu s módou chce přinášet na český módní trh demokratizaci stylového oblékání a radost z módy jako výrazu společenské pestrosti a aktivního přístupu k životu a ke světu kolem nás. Fashion Report přináší pravidelnou zprávu o pokrocích v tomto snažení a hledá, jak si Češi a Slováci radost z módy a oblékání pro sebe objevují.

Výzkum

Základ českého šatníku

Češi si libují v tričkách, džínách a mikinách, které uvádí jako své zcela nejoblíbenější kusy oblečení, 7 % dokonce nejraději nosí tepláky. Boty na podpatku jsou pro české ženy zdrojem váhání a nejistoty ohledně přiměřeného stylu. V české společnosti navyklé na neformální oblečení ženy často váhají, zda si boty na podpatku vzít.

Češi a Slováci

Slováci za oblečení více utrácí. Zatímco v přepočtu více jako 100 Kč na podprsenky vydá 79 % Slovenek, v Česku 57 % respondentek. Slovenky nosí častěji podpatky ve chvílích, kdy je české ženy nenosí vůbec nebo s nimi váhají. Například na narozeninovou oslavu tchána by si vzalo podpatky 32 % Slovenek, ale pouze 17 % Češek.

Část českých mužů by se ráda oblékala výrazněji, ale neodváží se.

Dobrou zprávou, zejména pro muže, kteří dbají o svůj zevnějšek, může být fakt, že k jinému dobře oblečenému člověku cítí muži především respekt, případně radost.

Mužský a ženský pohled

Čím více je dámské oblečení přiléhavé, tím více ho muži považují za slušivé, ale zároveň klesá rozhodnost žen toto oblečení nosit, zejména kvůli postavě.

Kam se starým oblečením?

Ve většině domácností se použité oblečení dále dědí, i když si jej spíše předáváme na práci nebo domácí nošení, než že bychom ve zděděném oblečení chodili do práce.